mandag 8. september 2014

Til byen for å fjerne polyppene

I mai var det  å dra til byen for å fjerne polyppene (falske mandler)
Vi dro med 6 båten inn, fastende selvfølgelig. Lucas var i godt humør, selv om han ikke hadde spist noe kvelden før.
Da vi kom til st.olav fikk vi et rom og han ble gjort klar for operasjon. Jeg fikk som vær gang, være hos han til han sovnet. Å vær gang er det like forferdelig å gå bort fra den lille kroppen som ligger i dyp søvn.
Jeg ventet og ventet, det er tortur vær eneste gang.

Det tok litt over en time, så var det over. Jeg ble med han på recovery og var der når han våkna. Han virka i bra form når han våknet, men det tok ca 15 min så var han i veldig dårlig form. Han skreik og virket veldig utilpass. Da fikk han seg litt morfin og falt til ro. Vi var der i ca 2 timer før vi fikk dra tilbake til rommet vi hadde fått.
Da vi kom dit fant jeg ut at det var best å holde seg inn der. For når Lucas hostet eller nøs, sprutet det blod ut nesen hans og han siklet veldig mye blod.

Etter et døgn på sykehus var det å reise hjem. Å for en glede å komme hjem :) Lucas var hjemme fra barnehagen i ei uke. Da han ble veldig dårlig etter operasjonen.

Etter denne oprasjonen sluttet han å snorke, han har ikke vært dårlig enda og han er ikke tett i nesen. Dette er veldig bra for utviklingen til Lucas :)
I vinter skal vi tilbake for å ta en søvn registrering. Det vil si ar Lucas sover og det blir målt mengde oksygen i blodet hans. Hvis det er for lavt, så må han fjerne mandlene. Noe jeg håper han slipper, for dette er en mer alvorlig operasjon.


2 kommentarer:

  1. Håper han vil få det bedre nå. Lille tøffingen, som er tøffere en toget. <3

    SvarSlett
  2. Tusen takk <3 Han er tøffere en de fleste.

    SvarSlett